Évente két alkalommal ingyenes tulajdoni lap másolat
2018.08.01. 15:45
Természetes személyek számára évente két alkalommal díjmentes az elektronikus dokumentumként szolgáltatott nem hiteles tulajdonilap-másolat lekérdezése 2017. március 16-tól kezdődően a közigazgatási ügyintézéshez kapcsolódó egyes illetékek és díjak megszüntetéséről szóló 2017. évi II. törvény 5.§ (2) bekezdése alapján.
A szolgáltatás a Földhivatal Online rendszeren keresztül vehető igénybe Ügyfélkapus bejelentkezéssel.
A harmadik lekérdezéstől a nem hiteles tulajdoni lap másolat díja 1000 Ft/tulajdoni lap.
|
|
Felhívjuk a figyelmet, hogy interneten sajnálatos módon több olyan hirdetéssel lehet találkozni, amelyben vállalkozók - a vonatkozó hatályos jogszabályokkal ellentétesen - országos földhivatali ügyintézést ígérve hiteles és nem hiteles tulajdoni lap másolatot és térképmásolatot kínálnak jelentős, sokszor többszörös többletköltség ellenében. A jogszabályok tiltják az ingatlan-nyilvántartási adatok továbbadását, továbbszolgáltatását.
A tulajdoni lap és térképmásolat bárki számára elektronikusan közvetlenül is beszerezhető, emiatt nem szükséges személyesen az ügyfélszolgálatot felkeresni. Amennyiben papír alapú másolatra van szükség, ez az ország bármely pontján beszerezhető. Hiteles, biztonsági elemekkel ellátott papír alapú tulajdonilap másolatot (szemle vagy teljes: 6250.- Ft), térképmásolatot (3000.- Ft) kizárólag az ingatlanügyi hatóságok (korábban földhivatalok) és a kormányablakok szolgáltatnak a hét minden munkanapján, és az ügyfelek jellemzően továbbra is tíz percen belül intézhetik ügyeiket.
Az állampolgárok ingyenes ügyfélkapus regisztráció birtokában (amely a kormányablakokban elvégezhető) a Földhivatal Online rendszeren keresztül közvetlenül férhetnek hozzá földhivatali adatokhoz elektronikus bankkártyás díjfizetés mellett a hét minden napján, a nap 24 órájában. Az e-hiteles tulajdoni lap másolat díja függetlenül attól, hogy szemle vag teljes másolat 3600.- Ft, a nem hiteles másolaté 1000 Ft, a térképmásolaté 2250 Ft.
Szükségünk van Ügyfélkapu regisztrációra az elektronikus ügyintézéshez
Ha még valamilyen csoda folytán elkerült minket az Ügyfélkapu szükségessége, akkor itt az idő, hogy ezt pótoljuk. Ugyanis Ügyfélkapun keresztül ma már számos fontos hivatali ügyet el tudunk intézni, mint például az egyéni vállalkozás indítása-kezelése, elektronikus adóbevallás ellenőrzése NAV által elkészítve vagy éppen az erkölcsi bizonyítvány igénylése.
Az Ügyfélkapu regisztrációját bármely természetes személy megteheti. A személyes ügyfélkapus azonosító létrehozását nekünk kell kezdeményezni bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten vagy elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában a ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.
Ha megvan az Ügyfélkapu azonosítónk, akkor irány a földhivatali- nyilvántartás
Forrás: http://www.foldhivatal.hu/
https://iflgroup.hu/tulajdoni-lap-lekerese/
|